Retourneren bij Juwelier Jos
Juwelier Jos doet er alles aan om u via de website te informeren over onze artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan het, onder bepaalde voorwaarden, geretourneerd of geruild worden of u kunt uw bestelling annuleren.
Procedure
U, als consument, heeft recht op volledige terugbetaling van alle kosten die u gemaakt heeft om de bestelling van een standaard artikel geleverd te krijgen. Dit betekent dat u het volledige aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten voor de heenzending, terugbetaald krijgt. De kosten voor de retourzending terug naar Juwelier Jos zijn voor eigen rekening.
Herroepingsrecht standaard artikelen
Voor standaard artikelen die niet volgens specificaties van de consument vervaardigd zijn en waarbij u kiest uit onderstaande standaard opties, geldt de standaard wettelijke bedenktijd van 14 dagen. U kan de artikelen, welke u wenst te retourneren of ruilen, aanmelden voor retour door het formulier voor herroeping in te vullen en dit op te sturen naar jos@juwelierjos.nl. Dit modelformulier vindt u onderaan deze pagina.
Het te retourneren of te ruilen artikel moet in de originele verpakking worden geretourneerd. De artikelen die voor retour aangemeld zijn, moeten uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, op het bezorgadres, aan ons retour gezonden worden. Retourartikelen die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld, worden niet geaccepteerd. Het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, wordt na ontvangst en akkoord, mits het product ongedragen en onbeschadigd is, uiterlijk binnen 14 dagen aan u terugbetaald. Hier vindt u alle informatie over onze betalingen.
Onder standaard opties vallen de volgende opties:
- Het gekozen edelmetaal; zilver, geelgoud, witgoud, roségoud bicolor;
- De gekozen ringmaat per hele, halve of kwart maat;
- Andere kleur Swarovski zirkonia in dezelfde steenmaat;
- Andere soort steen in dezelfde steenmaat.
Herroepingsrecht op maat gemaakte artikelen
Het artikel wordt niet teruggenomen indien het artikel:
Volgens specificaties van de consument vervaardigd is. Artikelen die niet geprefabriceerd zijn, specifiek op maat gemaakt worden en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument kunnen niet worden geretourneerd. Daarom is dit artikel uitgesloten van het herroepingsrecht.
Opties die vallen onder bovenstaande regel en hierdoor maatwerk zijn, luiden:
- Artikelen die vervaardigd zijn met een door u aangeleverde vingerafdruk;
- Artikelen die vervaardigd zijn met een persoonlijke gravure, zoals een naam, datum, persoonlijke tekst of afbeelding;
- De gekozen ringmaat die afwijkt van een hele, halve of kwart maat;
- Andere kleur Swarovski zirkonia in een afwijkende steenmaat;
- Andere soort steen in een afwijkende steenmaat.
Het herroepingsrecht voor op maat gemaakte artikelen geldt alleen als het artikel beschadigd of kapot is bij levering. Wilt u een op maat gemaakt artikel retourneren? Maak dan duidelijke foto’s van de verpakking en van de schade aan het artikel. Omschrijf hierbij wat de schade precies inhoud. Vul het modelformulier voor herroeping onderaan deze pagina, binnen 7 dagen in, en voeg hier duidelijke foto’s aan toe. U ontvangt binnen 7 werkdagen bericht over het oplossen van de schade. De verzendkosten om een op maat gemaakt artikel terug te sturen naar Memorie Sieraden zijn voor eigen rekening. Mocht u een nieuw product ontvangen of een reparatie laten uitvoeren door ons? Dan wordt dit kosteloos voor u gedaan. Ook de verzendkosten voor het nogmaals opsturen van het pakket naar uw adres nemen wij dan voor onze rekening.
Garantie
Juwelier Jos geeft op alle sieraden een garantie van 6 maanden. De garantie dekt alleen materiaal- en productiefouten. Als u binnen 6 maanden een artikel wilt ruilen, retourneren of annuleren dat binnen de garantievoorwaarden valt, zijn de verzendkosten voor eigen rekening.
Als u gebruik wilt maken van de garantie, moet u aan de volgende voorwaarden hebben voldaan:
- U heeft het artikel op een normale manier gebruikt
- Het artikel is niet kapot gegaan of beschadigd geraakt door normale slijtage
- U hebt het artikel goed onderhouden
- U hebt het artikel niet zelf kapot gemaakt of beschadigd
De volgende gevallen vallen niet onder de garantie:
- Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is) zoals een breuk in een steen of collier;
- Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling;
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak;
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid;
- Bewerking door een andere partij dan Juwelier Jos (bijvoorbeeld voor het op maat maken van een ring door een externe partij). Hierdoor vervalt alle garantie.
Heeft u een sieraad bij Juwelier Jos laten maken of een sieraad uit de webshop aangeschaft en wilt u aanspraak maken op de garantie? Stuur dan een foto van het artikel, samen met de omschrijving van de materiaal-/ of productiefout naar jos@juwelierjos.nl of vul onderaan deze pagina het modelformulier voor herroeping in. Juwelier Jos zal de klacht beoordelen en binnen één werkweek contact met u opnemen.
Hier vindt u alle informatie over verzenden en verzendkosten.
Klacht melden
We verzoeken u om uw klacht binnen 7 dagen bij ons te melden. Dit kan door een e-mail te sturen naar jos@juwelierjos.nl. We zullen de klacht binnen één werkweek in behandeling nemen en dit zo snel mogelijk voor u oplossen. Vermeldt in uw e-mail altijd uw telefoonnummer en het ordernummer van uw bestelling voor een snelle afhandeling van uw retour.